lovina 2 - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van gertenerna Smit - WaarBenJij.nu lovina 2 - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van gertenerna Smit - WaarBenJij.nu

lovina 2

Blijf op de hoogte en volg gertenerna

23 April 2015 | Indonesië, Lovina

Week drie van de vakantie is begonnen. Joepieeeeeeeee nog twee te gaan. Zaterdag morgen vertrekken we met de taxi naar Sanur.Ook hier in Lovina weer zo'n verschil tussen arm en rijk.kleine krotjes en dan weer nette huizen met een hek. Maar bij bijna ieder huis een mini tempeltje en als ze dat niet hebben wordt er op straat voor de deur een offertje neergezet .De Dank voor de zegeningen en de vraag daarom. Het ene offer bestaat uit bananen blad met rijst de ander uit een groter mandje daarvan met rijst en bloemetjes.  De omgeving als je over de doorgaande weg loopt bestaat ook hier uit veel scooters. .soms beladen met pa ma en de kids. ..of met handelswaar. De bevolking hier is vriendelijk maar niet zo liefelijk als in yogyakarta. ..maar zijn niet te beroerd om te groeten. Straatvuil is ook hier weer heel normaal  en je veegt het gewoon naar een hoekje naast het huis.

Gisteren avond en vannacht hebben we spectaculair onweer gehad. Nog nooit zo lang en  veel bliksem tegelijk gezien . De bui leek tussen de zee en de bergen vast te zitten  en een regen !!! Er werd hier verteld dat dit niet vaak voorkwam op deze manier. De paden en de tuinen hier waren niet meer zichtbaar en zo zaten wij vannacht....na het wakker worden van vreselijk harde dreunen te genieten op onze veranda dat ineens aan een meertje lag. Vanmorgen dus op blote voeten lekker klotstend door het water naar het ontbijt.

Wij gelukkig hoog en droog. ..De dame met haar waren hier tegenover sliep op een waterbed...Zo ook 1 van de jongens hier waarbij hij vertelde dat de reptielen ook gezellig mee kwamen in hun huisje tegelijk met het water.

De hagedissen en de 40 centimeter lange hagedis van hier die rondom ons af en toe kuieren hebben ons gelukkig met rust gelaten. De grote lokroep om op zee naar de dolfijnen te gaan hebben we afgewezen. ..met 30 boten tegelijk met volle vaart erop af...dolfijnen insluiten en joepieeeeeeeee dan zie je er 2....Dit soort jacht past niet bij ons. Wij genieten van een zijstraat inslaan om dan ineens naast een rijstveld te staan...de bergen te zien en de weide omtrek...Zo mooi....dat als je het op een foto ziet. ..maar een piepklein beetje ziet dan wat wij waarnemen. Liefs van ons

• 23 April 2015 - 14:36

Ineke:

Wauw, het klinkt allemaal fantastisch(behalve de temperatuur). Fijn dat deze reis jullie zoveel moois geeft. Ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal. Liefs, Stef en Ineke

• 25 April 2015 - 00:06

Johan En Martin:

Oei..al over de helft...... jullie gaan wel Koningsdag missen met heeeel mooi weer.... maar niet heus;(