van lovina naar sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van gertenerna Smit - WaarBenJij.nu van lovina naar sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van gertenerna Smit - WaarBenJij.nu

van lovina naar sanur

Blijf op de hoogte en volg gertenerna

26 April 2015 | Indonesië, Sanur

Gisteren hebben we Lovina weer verlaten. De reis via een andere weg dan de heen weg maar zowaar nog mooier. We stopten bij koffieboonbomen,kruidnagelbomen, avocado bomen, durian.... wat een prachtige natuur. Op de top van de berg helaas weer heftige regenval.....zo konden we geen foto maken van een zo groot berggebied met sawa`s zo groot en zo hoog tegen de bergen aan. Op google te vinden bij bv www.mayontrackingexperience.com mochten jullie toch hetzelfde willen zien dan wij mochten bewonderen. Grote gedeelten van de weg waren echt belabberd..veel bochten... flinke gaten en hobbels. een uur duurt dan best lang. In totaal hebben we er bijna 5 uur overgedaan ,met de stops dan om foto`s te maken waar dit kon zonder regen. Hier en daar langs de weg de apen die op parkeerplekken het afval aan het sorteren zijn.
Langs het grote meer waar nu oesters worden gekweekt... mooi uitzicht hierop vanaf de bergen.
Langs de hele weg overal weer mini tempeltjes en hier en daar waar water stroomt wordt er getoeterd door de chauffeur.... 1 van de zoveel rituelen als een soort van heilig respect.
Een stop bij een fruitstalletje ergens in de bergen...2 zakken vol met duku en mangosteen vrucht....deze is nog zoeter dan de duku. En een zoete langwerpige meloen....kado voor ons van de chauffeur. Wat hij niet weet dat wij echt dit allemaal zelf niet op kunnen en gert vanmorgen de meer dan kilozak vol met duku`s heeft uitgedeeld aan schoolkinderen die vanmorgen naast ons in een pendopa ,engelse les kregen. Zorgvuldig werden deze in hun schooltas gedaan....eerst de les volgen.
Vandaag is zondag een dag voor de lokalen( inwoners zouden wij zeggen) een vrije dag en die wordt als het kan doorgebracht aan het strand, hier 100 meter vandaan. Mooi om de kinderen en hun ouders zo te zien genieten. We hebben een deel van de boulevard...nu niet direct denken aan de nederlandse boulevards... gelopen en via een winkelstraat terug... het plan is om hem helemaal per fiets te gaan doen....maar eerst even kijken of de fietsen van het hotel wel iets of wat af te stellen zijn op gerts lengte.
Morgen naar tanah lot en wat we nog meer van die omgeving mee kunnen pikken.
Hopen dat het weer dan veranderd want vandaag was bewolkt en wat regen....temperatuur blijft wel oké.