toer de Borobudur - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van gertenerna Smit - WaarBenJij.nu toer de Borobudur - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van gertenerna Smit - WaarBenJij.nu

toer de Borobudur

Blijf op de hoogte en volg gertenerna

15 April 2015 | Indonesië, Borobudur

Uurtje rijden over afstand van 50 km. De chauffeur van het hotel nam alle moeite om ons onderweg van alles uit te leggen. Zo kwamen we langs een berg waarvan het leek dat er allemaal huisjes op gebouwd waren.maar dit was een chinese begraafplaats...hoe groter het grafhuis..hoe rijker. Gestopt bij rijstvelden,uitleg over het verbouwen van rijst. Mensen kunnen fotograferen die daar aan het werk waren. Voor het eerst...terwijl we het zo vaak eten een rijsthalm in het echt gezien haha. Maar help wat een werk voor deze mensen om alles met de hand te poten en te oogsten en dat 3 x per jaar.
Aangekomen bij Borobudur, direct verkopers om je heen......pfff 1 x nee zeggen blijkt vaak niet genoeg te zijn. En oei oei wat warm...na betalen gratis water en een sarong voor ons beiden...te blote benen zo in de korte broek...best wel chique zo bij Gert. Na een kleine wandeling doemt dan ineens de prachtige tempel op. Een flinke klauter om boven te komen ook, maar éénmaal boven kan je haasr niet geloven dat je echt op te tempel bent. Wat een werk moeten ze daar wel niet aan gehad hebben om te bouwen, de meeste stenen met uitgebeiteld reliëf . Grote stoepas ( dat zijn de klokvormige punten) waarin dan weer een boeddha zit. En dan het uitzicht daar van boven af......sprookjes ervaring.
Beiden vast wel een kilo afgevallen van het gutsende zweet, kletsnat haar en shirt staan ook geregeld dan zo op die manier op de foto die de inwoners dan graag van ons willen maken met hun armen om ons heen.Wat vinden ze dat leuk......nou ja voor hun plezier moeten we dan maar denken. Met buigingen en handenschudden wordt je vriendelijk bedankt .
Op de terug weg nog langs de Mendut tempel met zijn reuze boom ernaast.
Weer veel gezien van de omgeving, mooie cultuur opgesnoven ...een dag die weer in ons geheugen gegrift staat.

• 15 April 2015 - 23:07

Johan En Martin:

Xxx

• 16 April 2015 - 11:19

Marijke:

Wat leuk om jullie avonturen zo te lezen! Wat hebben jullie al veel gezien en afgereisd!