yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van gertenerna Smit - WaarBenJij.nu yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van gertenerna Smit - WaarBenJij.nu

yogjakarta

Blijf op de hoogte en volg gertenerna

13 April 2015 | Indonesië, Jogjakarta

8.00 uur met de trein vertrekken betekende opstaan om 6.00 uur en aanwezig zijn om 7.00 uur op het station. Voor hier is die tijd niet vroeg . De moslims staan al eerder op om om 5.00 uur te beginnen met hun eerste gebed..dus als wij dan denken...wat zijnwij vroeg op pad...sjeest jakarta al weer in snelvaart over straat.
De tickets waren vooraf al besteld om er zeker van te zijn 1 ste klas te rijden...is als bij ons in nederland zoals 2 de klas, maar dan met veel meer beenruimte. Hier en daar op een station even stoppen om dan na 8 uur aan te komen in yogja. De lucht was grijs en bewolkt maar dat maakte voor de prachtige omgeving niet uit. Hoe prachtig de sawa en rijstvelden. Zoals in gedachten van vroegere plaatjes ook nog steeds mensen al bukkend aan het werk met hun benen in het water. Dan weer mensen kloppend met de halmen de rijst op het droge krijgen...velen nog in de traditionele kleding met zo‘n lampekap hoed :) In de verte de bergen..reuze bananenbomen, palmen en bomen waarvan we de naam niet weten roetsen voorbij...roetsen ook weer niet helemaal. ongeveer 60 km per uur gemiddeld
Een ervaring die we absoluut niet hadden willen missen. Al rijdend van station naar het hotel een mega vulkaan die nog steeds zijn stoom afblaast, maar we begrepen van de taxi chauffeur dat hij het daar dan ook bij laat. Geen angst dus dat wij morgen in een lavazwembad zwemmen maar gewoon in het water

• 13 April 2015 - 20:30

Dik En Ineke:

Prachtig , groeten ons.

• 14 April 2015 - 07:04

Johan En Martin:

Wat is de temp? Hoe was t hotel? Gefeliciteerd met je zus. X

• 14 April 2015 - 08:13

Ellen Van Baardewijk:

Wat zien jullie veel! Leuk om het allemaal te volgen zo!
    Groetjes, Ellen